Cum se amenajează corect o bucătărie profesională? Studiu de caz - Alex Catering Bacău

Cum se amenajează corect o bucătărie profesională? Studiu de caz - Alex Catering Bacău

În amenajarea unei bucătării profesionale, faza proiectării este o mare provocare deoarece foarte multe detalii trebuie luate în considerare, absolut nimic nu se face la întâmplare, totul trebuie gândit minuțios pentru că de aceasta depinde igiena preparatelor, securitatea spațiului dar și eficacitatea echipei. 

Pentru că cei de la Alex Catering sunt pofesioniști și vechi colaboratori, am primit vestea mutării lor într-un spațiu nou cu multă bucurie. La vizita pe șantierul viitoarei bucătării am descoperit o clădire în plină renovare, foarte promițătoare datorită spațiilor ample și a configurării încăperilor potrivite acestei activități. Am început să discutăm cu clienții ideile și așteptările lor pentru a înțelege foarte exact cum doresc să organizeze bucătăria, cum vor fi realizate fluxurile de aprovizionare cu materii prime sau împachetarea și livrarea preparatelor. 

Delimitarea și armonizarea zonelor de lucru

Pe măsură ce ideile se clarificau am început să creionam și viitorul bloc de preparare termică, practic inima oricărei bucătării de asemenea amploare. Rând pe rând am definit zonele de recepție și de depozitare a materiilor prime și spațiile în care se va realiza prelucrarea rece a diferitelor ingrediente (carne, legume, pește, ouă). Ca de obicei am încercat să facem clientul să conștientizeze importanța  proiectării corecte a acestor spații  astfel încât lucrătorii să se poată mișca liber iar fluxurile de intrare și ieșire să nu se intersecteze. 

Am măsurat de asemenea cu precizie toate încăperile în care vor fi organizate depozitarea, bucătăria rece, blocul termic, zona de ambalare și spălătoria pentru ca mai apoi să putem realiza cât mai corect planurile de amplasare și oferta către client. În această etapă, o mare importanță o are stabilirea împreună cu clientul a modului de alimentare a echipamentelor în funcție de rețelele de energie electrică și de alimentare cu gaz. Totodată am stabilit și posibilitățile de alimentare cu apă și realizarea canalizărilor pentru diferitele echipamente. 

Optimizarea capacității de lucru

După clarificarea detaliilor tehnice, am provocat echipa „chefilor” la o discuție despre tipologia și numărul clienților care vor fi deserviți zilnic precum și despre meniurile care vor fi realizate. Aceste detalii sunt absolut necesare pentru a putea recomanda cât mai exact clientului tipul, calitatea și capacitatea tuturor utilajelor necesare realizării preparatelor culinare dorite. Nu este tot una să proiectezi  bucătăria unui restaurant cu preparate tradiționale sau a unuia cu mâncare rafinată ori o bucătărie cu specific asiatic sau de fast food. Fiecare este diferită, presupune zone de prelucrare și preparare  special concepute.

Realizarea proiectului în 3D

Cu toate aceste detalii și idei notate, am revenit la birou unde am început proiectarea viitoarei bucătarii. Am realizat un plan în 3D pentru a vizualiza și a înțelege mult mai bine fluxurile de lucru și amplasarea echipamentelor și a zonelor de lucru. Un astfel de proiect oferă clientului garanția că totul va fi organizat așa cum își dorește și că bucătăria va respecta toate normele impuse. Totodată în faza de proiect pot fi detectate cu ușurință eventualele neconcordanțe în amplasarea echipamentelor sau în realizarea instalațiilor de alimentare. Se evită lucrări de construcții incorecte sau achiziția de echipamente inutile ori greșit calibrate. Clientul poate preîntâmpina astfel pierderi financiare majore și întârzieri neplăcute la deschiderea restaurantului. 

plan-amplasare-echipamente-alex-catering  lay-out-final-linie-centrala-catering  tubulaturi-extractie-hote-alex-catering

Întocmirea ofertei tehnico-economice

După aprobarea proiectului, am stabilit lista finală de echipamente pentru care am  întocmit oferta tehnico-economică cu utilaje de top de la producători europeni de prestigiu (Giga Grandi Cucine, Garbin Industries, Forcar, Stalgast, Gastrometal, Hallde). Datorită faptului că am consiliat în cel mai onest mod clientul și pentru că avem o experiență de peste 25 de ani în amenajarea spațiilor comerciale & Ho.Re.Ca., dar și pentru că oferta noastră a fost una foarte competitivă, clientul ne-a încredințat nouă misiunea de a pune în operă acest proiect. În plus, am oferit clientului un set de planuri detaliate pentru ca firmele de instalații să poată pregăti din timp rețelele de alimentare cu gaz, electricitate și apă.

Montarea echipamentelor

Înainte de sosirea echipamentelor de la furnizori, echipa tehnică a firmei noastre a început realizarea tubulaturilor necesare evacuării aerului de la hotele din cele două zone de preparare: blocul termic și cuptoarele cu convecție. Am preferat să facem aceste lucrări înainte pentru a nu îngreuna montajul și pentru a evita murdărirea echipamentelor noi după despachetare. După sosirea echipamentelor, acestea au fost montate în conformitate cu planul realizat, s-a efectuat racordarea lor la rețelele de alimentare cu energie, apa și canalizare după care s-au efectuat probele tehnice de lucru și punerea în funcțiune. Deoarece am pus foarte mare accent pe calcularea fiecărui detaliu în faza de proiectare,  echipamentele au fost montate și date în folosința foarte repede.

Lasă un raspuns